Kryteria oceniania z wychowania fizycznego
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 03, październik 2012 21:12
Obowiązujące kryteria oceniania z wychowania fizycznego w SP 22
OCENĘ –CELUJĄCĄ
może otrzymać uczeń który:
- spełnia wszystkie wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających w zakresie sprawności motorycznej, umiejętności ruchowych oraz wiadomości z przepisów gier zespołowych na ocenę bardzo dobrą
- bierze udział w zawodach międzyszkolnych osiągając znaczące wyniki na szczeblu miejskim (miejsce I-III)
- potrafi przeprowadzić rozgrzewkę, zna prawidłową terminologię ćwiczeń i pozycji wyjściowych
- systematycznie uczestniczy w sportowych zajęciach pozalekcyjnych w szkole
- systematycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego
- wykazuje bardzo dużą aktywność i zaangażowanie na lekcjach
- osiąga wysoką frekwencję na lekcji, posiada strój sportowy, jest zawsze przygotowany do lekcji
- systematycznie podnosi swoją sprawność fizyczną
- zależy mu na opanowaniu i doskonaleniu jak największej ilości różnych umiejętności ruchowych
- przestrzega zasady ”fair play” w sporcie i życiu
- czas wolny spędza w sposób aktywny ruchowo
- dba o higienę osobistą i estetyczny wygląd
- prezentuje postawę godną do naśladowania, jest kulturalny i koleżeński wobec innych, nienagannie zachowuje się na lekcji,
- przestrzega zasad bezpieczeństwa na lekcjach
OCENĘ-BARDZO DOBRĄ
może otrzymać uczeń który:
- spełnia wszystkie wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających w zakresie sprawności motorycznej, umiejętności ruchowych oraz wiadomości z przepisów gier zespołowych na ocenę bardzo dobrą
- potrafi przeprowadzić rozgrzewkę, zna prawidłową terminologię ćwiczeń i pozycji wyjściowych
- jego pilność na lekcji jest zadowalająca
- systematycznie i chętnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego (może mieć raz w semestrze ”brak stroju” bez usprawiedliwienia)
OCENĘ –DOBRĄ
może otrzymać uczeń który:
- zadania programowe podczas zajęć wykonuje zadawalająco i na miarę swoich możliwości fizycznych
- osiągnął dobrą sprawność fizyczną
- systematycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego nie unikając ćwiczeń (może mieć raz w semestrze ”brak stroju” bez usprawiedliwienia)
- nie ma godzin nieusprawiedliwionych
- zachowaniem swoim nie budzi zastrzeżeń
- stara się podnosić swoją sprawność fizyczną
- stara się opanować podstawowe umiejętności ruchowe-realizuje założenia i cele lekcji wychowania fizycznego
- przestrzega zasad bezpieczeństwa na lekcjach
- dba o higienę osobistą i estetyczny wygląd
OCENĘ –DOSTATECZNĄ
może otrzymać uczeń który:
- wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających spełnia tylko częściowo
- wykazuje słaby poziom sprawności fizycznej
- nie wykazuje specjalnej aktywności na lekcjach
- bywa nieprzygotowany do zajęć (trzykrotny brak stroju w semestrze)
- często opuszcza w.f.
- nie wykazuje troski o postęp w rozwoju sprawności fizycznej
- przejawia obojętny stosunek do zajęć w.f i działań na rzecz własnego zdrowia
- przestrzega zasad bezpieczeństwa na lekcjach
- zachowaniem swoim nie budzi większych zastrzeżeń
OCENĘ –DOPUSZCZAJĄCĄ
może otrzymać uczeń który:
- wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających spełnia z dużymi uchybieniami
- wykazuje bardzo słaby poziom sprawności fizycznej
- ma braki w sprawdzianach
- przejawia niechętny stosunek do zajęć w.f i działań na rzecz własnego zdrowia
- często jest nieprzygotowany do zajęć ( może mieć cztery razy „brak stroju” lub nieobecności nieusprawiedliwione)
- często opuszcza lekcje w.f.
- nie dba o higienę osobistą i swój wygląd
OCENĘ –NIEDOSTATECZNĄ
może otrzymać uczeń który:
- nie spełnia wymagań sprawnościowych
- nie spełnia wymagań w zadaniach kontrolno-oceniających
- na duże braki w sprawdzianach
- systematycznie opuszcza zajęcia w.f., ma nieusprawiedliwione godziny
- wykazuje wrogi stosunek do przedmiotu i postawy prozdrowotnej
mgr Patrycja Buk