Kryteria oceniania z wychowania fizycznego

Obowiązujące kryteria oceniania z wychowania fizycznego w SP 22

 OCENĘ –CELUJĄCĄ

może otrzymać uczeń który:

  • spełnia wszystkie wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających w zakresie sprawności motorycznej, umiejętności ruchowych oraz wiadomości z przepisów gier zespołowych na ocenę bardzo dobrą
  • bierze udział w zawodach międzyszkolnych osiągając znaczące wyniki na szczeblu miejskim (miejsce I-III)
  • potrafi przeprowadzić rozgrzewkę, zna prawidłową terminologię ćwiczeń i  pozycji wyjściowych
  • systematycznie uczestniczy w sportowych zajęciach pozalekcyjnych w szkole
  • systematycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego
  • wykazuje bardzo dużą aktywność i zaangażowanie na lekcjach
  • osiąga wysoką frekwencję na lekcji, posiada strój sportowy, jest zawsze  przygotowany do lekcji
  • systematycznie podnosi swoją sprawność fizyczną
  • zależy mu na opanowaniu i doskonaleniu jak największej ilości różnych umiejętności ruchowych
  • przestrzega zasady ”fair play” w sporcie i życiu
  • czas wolny spędza w sposób aktywny ruchowo
  • dba o higienę osobistą i estetyczny wygląd
  • prezentuje postawę godną do naśladowania, jest kulturalny         i koleżeński wobec innych, nienagannie zachowuje się na lekcji, 
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa na lekcjach

 OCENĘ-BARDZO DOBRĄ

może otrzymać uczeń który:

  • spełnia wszystkie wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających w zakresie sprawności motorycznej, umiejętności ruchowych oraz wiadomości z przepisów gier zespołowych na ocenę bardzo dobrą
  • potrafi przeprowadzić rozgrzewkę, zna prawidłową terminologię ćwiczeń i  pozycji wyjściowych
  • jego pilność na lekcji jest zadowalająca
  • systematycznie  i chętnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego (może mieć raz w semestrze ”brak stroju” bez usprawiedliwienia)

OCENĘ –DOBRĄ

może otrzymać uczeń który:

  • zadania programowe podczas zajęć wykonuje zadawalająco i na miarę swoich możliwości fizycznych
  • osiągnął dobrą sprawność fizyczną
  • systematycznie  uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego nie unikając ćwiczeń (może mieć raz w semestrze ”brak stroju” bez usprawiedliwienia)
  • nie ma godzin nieusprawiedliwionych
  • zachowaniem swoim nie budzi zastrzeżeń
  • stara się podnosić swoją sprawność fizyczną
  • stara się opanować podstawowe umiejętności ruchowe-realizuje założenia i cele lekcji wychowania fizycznego
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa na lekcjach
  • dba o higienę osobistą i estetyczny wygląd

 

OCENĘ –DOSTATECZNĄ

może otrzymać uczeń który:

  • wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających spełnia tylko częściowo
  • wykazuje słaby poziom sprawności fizycznej
  • nie wykazuje specjalnej aktywności na lekcjach
  • bywa nieprzygotowany do zajęć (trzykrotny brak stroju w semestrze)
  • często opuszcza w.f.
  • nie wykazuje troski o postęp w rozwoju sprawności fizycznej
  • przejawia obojętny stosunek do zajęć w.f i działań na rzecz własnego zdrowia
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa na lekcjach
  • zachowaniem swoim nie budzi większych zastrzeżeń

 

OCENĘ –DOPUSZCZAJĄCĄ

może otrzymać uczeń który:

  • wymagania zawarte w zadaniach kontrolno-oceniających spełnia z dużymi uchybieniami
  • wykazuje bardzo słaby poziom sprawności fizycznej
  • ma braki w sprawdzianach
  • przejawia niechętny stosunek do zajęć w.f i działań na rzecz własnego zdrowia
  • często jest nieprzygotowany do zajęć ( może mieć cztery razy „brak stroju” lub nieobecności nieusprawiedliwione)
  • często opuszcza lekcje  w.f.
  • nie dba o higienę osobistą i swój wygląd

 

OCENĘ –NIEDOSTATECZNĄ

może otrzymać uczeń który:

  • nie spełnia wymagań sprawnościowych
  • nie spełnia wymagań w zadaniach kontrolno-oceniających
  • na duże braki w sprawdzianach
  • systematycznie opuszcza zajęcia w.f., ma nieusprawiedliwione godziny
  • wykazuje wrogi stosunek do przedmiotu i postawy prozdrowotnej

mgr Patrycja Buk